Læring og undervisning i digitale omgivelser
Læring og undervisning i digitale omgivelser
Læring og undervisning i digitale omgivelser
Undervisning
Her finner du digitale ressurser for lærerutdannere og studenter som inspirerer til kritiske diskusjoner om - og arbeid med undervisning og læring i digitale omgivelser.
Programmering
På denne siden finner du enkel informasjon om hva programmering er, forskningsbaserte argumenter for hvorfor elever bør lære om programmering og didaktiske eksempler på hvordan programmering kan jobbes med i praksis. Du finner også lenker til ressurser du kan bruke for å lære mer om programmering som felt.
Video og dybdelesing
Her finner du mer informasjon om hvordan videobaserte læringsformer kan brukes for å stimulere til dybdelesing av faglitteratur og bygge bro mellom individuelt lesearbeid og felles undervisning, samt ressurser som kan komme til nytte i dette arbeidet.
Dialogiske læringsrom
Her finner du informasjon om student og elevaktiv læring i dialogiske rom. I slike rom er studentene aktive, ulike stemmer og perspektiver er representert og studenter og lærer reflekterer kritisk. På siden finner du blant annet eksempler på didaktiske grep og refleksjonsspørsmål.
Dialogiske læringsrom
Her finner du informasjon om student og elevaktiv læring i dialogiske rom. I slike rom er studentene aktive, ulike stemmer og perspektiver er representert og studenter og lærer reflekterer kritisk. På siden finner du blant annet eksempler på didaktiske grep og refleksjonsspørsmål.
Dialogiske læringsrom
Her finner du informasjon om student og elevaktiv læring i dialogiske rom. I slike rom er studentene aktive, ulike stemmer og perspektiver er representert og studenter og lærer reflekterer kritisk. På siden finner du blant annet eksempler på didaktiske grep og refleksjonsspørsmål.
Spill og læring
Her finner du informasjon om hva gaming er, hvordan og hvorfor bruke gaming i undervisningen. På siden finner du også eksempler på bruk av spill og didaktiske grep.
Dialogiske læringsrom
Her finner du informasjon om student og elevaktiv læring i dialogiske rom. I slike rom er studentene aktive, ulike stemmer og perspektiver er representert og studenter og lærer reflekterer kritisk. På siden finner du blant annet eksempler på didaktiske grep og refleksjonsspørsmål.
Lese - og skrivevansker og tilrettelegging
På denne siden er det samlet en del filmer og oppgaver som til sammen gir en innføring i dette temaet. Ressursen er tenkt brukt til selvstudier for lærerstudenter og ansatte i lærerutdanningen, eller den kan inngå som en del av i et undervisningsopplegg om tilrettelagt opplæring for elever med lese- og skrivevansker.